47. Bieszczadzki Wyścig Górski – Valvoline – Podsumowanie

Za nami kolejna edycja najstarszego wyścigu górskiego w Polsce. Podczas rozgrywanych w dniach 21-23 maja zawodów startowało, ze zmiennym szczęściem – 90 zawodników, którzy stawili się na technicznym Badaniu Kontrolnym. Dopisali Kibice, którzy przez 1,5 roku nie mieli z powodu COVID – 19 okazji oglądać zawodników na wyścigowych trasach. Ci, którzy nie mogli przyjechać w okolice Sanoka, zawody śledzili w internecie: odnotowano rekordową liczbę ok. 20 tys. Widzów dziennie.

W wyścigu zwyciężył Sebastien Petit (FRA), wyprzedzając Igora Drotara (SVK, Skoda Fabia WRC) i Waldemara Kluzę (POL, Skoda Fabia). Za ich plecami toczyła się wyrównana batalia o ułamki sekund, decydujące o zajętych pozycjach w poszczególnych kategoriach i klasach.

fot. Monika Fiejdasz

Jedyny Polak startujący w kategorii 2 – tzw. bolidów, Paweł Rzadkosz (Radical SR 3) zajął w Bieszczadach 4 miejsce.

fot. Monika Fiejdasz

W Kategorii I – samochodów zamkniętych, popularnie nazywanych przez kibiców „dachami” zwyciężył Igor Drotar, wyprzedzając Waldemara Kluzę i Sebastiana Steca (POL, Ford Fiesta).

Zwycięzcy w klasach kategorii 1:

  • Klasa 1 Waldemar Kluza
  • Klasa 2a Christian Zaleski (POL, Porsche 911 Turbo S)
  • Klasa 2b Bartłomiej Madziara (POL, BMW E 36 M3)
  • Klasa 3a Igor Drotar
  • Klasa 3b Roman Baran
  • Klasa 4a Peter Ambruz (SVK, Mitsubishi Lancer EVO IX)
  • Klasa 5a Bochumir Čambalik (SVK Honda Civic)
  • Klasa 5b Wojciech Socha (POL, Renault Clio Sport)
  • Klasa 10a Jacek Madziara (POL, Subaru Impreza 555)
  • Klasa 10 b Janusz Jania ( POL, Honda Integra)
  • Klasa 10c Adam Wojtunik (POL, Honda Civic)
  • Klasa 11 Bartosz Tondryk (POL, Fiat Cinquecento)
  • Klasa 12a Tomasz Morawiec (POL Fiat 126p)
  • Klasa 12c Filip Piotrowski ( Fiat 126p)
  • Klasa 13 (Cross Cars) Teodor Kocur (POL, Semog Bravo).
fot. Monika Fiejdasz

W klasyfikacji aut napędzanych na przednią oś wygrał Pumba (POL, VW Scirocco), wśród aut tylnonapędowych najszybciej w wyścigu pojechał Bartłomiej Madziara. I wreszcie grupa E0, dedykowana młodym bądź debiutującym kierowcom: wśród nich najlepszym wynikiem popisał się Krzysztof Piterak ( POL, Renault Clio Sport). We wprowadzonej w tym roku Kategorii Narodowej na najwyższym stopniu podium stanął Jacek Madziara.

fot. Monika Fiejdasz

Wśród aur historycznych bezkonkurencyjny okazał się Marek Suder (POL) startujący Fordem Sierra Cosworth – repliką rajdówki Mariana Bublewicza, dobrze znaną z tras Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski.